شناسه خبر : 101030
شنبه 27 خرداد 1402 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کلیپ‌هایی برای شهدای غواص که جریان‌‌ساز شدند/فیلم

«از خون جوانان وطن» و «چشم به راه» دو کلیپ ویدویی به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای ۱۷۵ شهید غواص است که جریان‌ساز و ماندگار شدند.

به گزارش دفاع‌پرس، ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بود که خبری مبنی بر کشف پیکر ۱۷۵ شهید غواص با دستان بسته منتشر شد. سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشف آن‌ها را طی عملیات تفحص در ابوفلوس خبر داده بود. در واقع پیکر ۱۷۵ شهید از مجموع ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شد، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای ۴ بودند.

ورود شهدای غواص در کشورمان علاوه براینکه حال هوای کشور را تحت‌تاثیر قرار داد، بسیاری از هنرمندان کشورمان را به واکنش وا داشت. شاعران، اهالی موسیقی، هنرمندان گرافیک و نقاشی، اهالی تئاتر و تلویزیون و حتی سینما در این باره سکوت نکردند و عکس‌العمل نشان دادند و آثار هنری خلق کردند که بسیاری از این آثار ماندگار شد. 

دو کلیپ ماندگار «محمدحسین مهدویان» برای شهدای غواص که جریان‌‌ساز شدند

کلیپ‌های «از خون جوانان وطن» و «چشم به راه» کار‌هایی بودند که آن روز‌ها به کارگردانی محمدحسین مهدویان تولید شده بودند و در فضای مجازی دست به دست می‌شدند و جریان‌ساز شدند.

«حبیب والی‌نژاد» تهیه کننده سینما که در مقطع تشییع شهدای غواص در سازمان اوج مشغول فعالیت بود به‌ذکر خاطره‌ای از تولید این کلیپ‌ها به یاد ۱۷۵ غواص شهید پرداخت و اظهار داشت: همزمان با تشییع پیکر شهدای غواص یک روز در دفتر نشسته بودیم و به جمعی از همکاران گفتیم چقدر خوب می‌شود بتوانیم برای این شهدا کاری بکنیم که محمدحسین مهدویان طرحی درخصوص نگاه مردم به شهدا مطرح کرد.

وی با تاکید براینکه زاویه دید دوربین برای نمایش نگاه شهدا به مردم یک ایده عالی برای این کلیپ شد، گفت: ما برای ساخت این کلیپ‌ها نیاز به چندین دوربین درحال حرکت در بین جمعیت تشییع کننده شهدای غواص بودیم درحالی که هیچ امکانات و ظرفیتی برای هماهنگی نداشتیم.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: ما برای ساخت این کلیپ سه موتورسوار همراه با دوربین هماهنگ کردیم؛ این اتفاق درحالی بود که هیچ چیز در مراسم قابل هماهنگی و پیش‌بینی نبود چراکه یک اتفاق مردمی بود و جمعیت زیادی در آن شرکت داشت و همین کار را برای ما سخت می‌کرد. تمام عوامل سازنده این کلیپ‌ها خودجوش و بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای پای کار این کلیپ‌ها آمدند و نذر کرده بودند.

download

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi